تاریخ : چهارشنبه، 28 آذر ماه، 1397
موضوع : اخبار و مقالات

مقدمات صادرات گیوه پاوه در حال انجام است

رئیس  اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت: مقدمات صادرات گیوه این شهرستان توسط بانوی کارآفرین پاوه در سال حمایت از کالای ایرانی در حال انجام است.



هادی شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یک بانوی کارآفرین به نام «فرشته حسینی» اهل روستای «میوان» از توابع شهرستان پاوه پس از گذراندن دوره سه ماهه آموزشی گیوه بافی که توسط اداره میراث فرهنگی این شهرستان در سال های گذشته برگزار شده است، به دنبال کسب روزی حلال می رود.
او ادامه داد: این بانوی موفق پس از اینکه گیوه های خود را با قیمت مناسب و رضایت بخش به فروش می رساند، با کمک دیگر زنان روستا تعاونی بالغ بر 35 نفر به راه انداخت.
وی با بیان اینکه زنان اهل روستای میوان هر کدام با آورده ای برای خرید مواد اولیه در این تولید ملی مشارکت می کنند، خاطرنشان کرد: مقدمات کار برای صادارات صنایع دستی پاوه به کشورهای عراق و ترکیه با حمایت میراث فرهنگی و این کارآفرین در حال انجام است.
رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه ادامه داد: این کارآفرین موفق ابتدا کارش را با فروش 2 تا سه جفت گیوه شروع کرده اما امروز بالغ بر 300 تا 400 جفت گیوه در هر فصل تولید می‌ کند.
شریفی اظهار کرد: حسینی علاوه بر کارآفرینی در تولید این پاپوش سنتی، در بافت آن نیز نوآوری ایجاد کرده‌ که برای اولین بار گیوه‌های زنانه جلو باز روانه بازار کرده است.
او در پایان گفت: گیوه که پاپوش سنتی ایرانی است از 2 بخش بافت و زیره درست می‌شود. تولید زیره ها در کارگاه‌های روستایی به صورت دستی در 2 نوع چرمی و پارچه‌ای تهیه می شود/ایرنا


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت مقدمات صادرات گیوه این شهرستان توسط بانوی کارآفرین پاوه در سال حمایت از کالای ایرانی در حال انجام است

منبع این مقاله : :پاوه گشت
آدرس این مطلب : http://pavehgasht.ir/48/مقدمات-صادرات-گیوه-پاوه-در-حال-انجام-است/