تاریخ : جمعه، 25 آبان ماه، 1397
موضوع : گزارش تصویری

گزارش تصویری از طبیعت زیبای داریان

هورامان تابلویی از شاهکارخلقت با چشم اندازهای بی بدیل و کم نظیرش ، طبیعت خیره کننده ای را به نمایش می گذارد وهر ناظر را به تحسین وا می دارد، گذشته از بزرگترین شهر پلکانی ایران ” پاوه ” و دگر شهرها و روستاها بی نظیرش ظرفیتی بی بدیل در توسعه گردشگری محسوب می شود.



یکی از کارگزاران در خصوص توانمندی های شهرستان پاوه تنها به دو روستای داریان وهجیج اشاره نمود وافزود: این دو روستا به تنهایی کافی است تا سببب تغییر وتحول استانی را فراهم نمایند.

روستای داریان ۲۳ کیلومتری پاوه قرار دارد، این روستا همچنانکه از نام اش هویداست،  به دلیل وجود چشمه سارهای زیبا ونهرهای پرآب محلی برای پرورش ماهی بوده و به سبباقامتگاه های بوم گردی نگین هورامان (با مدیریت مهندس رشیدی) وتفرجگاه زیبا چشمه مارو (با مدیریت آقای دلشاد) فضای مناسبی برای اسکان موقت ودائمی گردشگران را به وجود آورده تا از سفره خانه های سنتی آن (کباب ساجی ، جوجه کباب ،ماهی تازه ، کته رب اناری ، نان ساجی محلی،دولمه، محلی،املت ،پژی ، و کلانه و…… ) پذیرای قدوم شما عزیزان می باشد.

از ویژگی های اقامتگاه های بوم گردی وجود سکوهای چوبی بر روی استخرهای  پرورش ماهی ، حیاط های سنتی با عبور جوی آب و آبشارهای کوچک ، تراس هایی زیبا و منحصر به فرد ، باچشم انداز عالی بوده ، مهندس فرامرز رشیدی جوانی خوشفکر و صاحب ایده به عنوان کارآفرین فعال شهرستان زمینه ساز جلب تورهای گردشگری به روستای داریان نگین داریان واشتغالزایی جمعی از فرزندان دیار گردیده است.

بهار، تابستان وبالاخص پائیز هزار رنگ را می تواند از گوشی دوربین موبایل نظاره گر بود ، حرکت در درون باغات وخش خش برگ های زرین ، نغمه وترنم پرندگان وآب های جاری وساری،جملگی  موسیقی خاصی را خلق می نماید که کمتر چنین نُت هایی را می توان درهرجایی شنید وهمه ی کاربران را برای لحظاتی به این مکان زیبا دعوت می نمائیم .

منبع : پاوه پرس


هورامان تابلویی از شاهکار خلقت با چشم اندازهای بی بدیل و کم نظیرش طبیعت خیره کننده ای را به نمایش می گذارد وهر ناظر را به تحسین وا می دارد گذشته از بزرگترین شهر پلکانی ایران پاوه و دگر شهرها و روستاها بی نظیرش ظرفیتی بی بدیل در توسعه گردشگری محسوب می شود

منبع این مقاله : :پاوه گشت
آدرس این مطلب : http://pavehgasht.ir/4/گزارش-تصویری-از-طبیعت-زیبای-داریان/