تاریخ : يكشنبه، 27 آبان ماه، 1397
موضوع : جاذبه های گردشگری پاوه

روستای خانقاه ، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری

یکی از روستاهایی که در استان کرمانشاه و شهر زیبا و هزارماسوله ی پاوه قرار دارد روستای خانقاه است که با طبیعت منحصر بفرد خود از قدیم الایام مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.



روستای خانقاه دارای چشم اندازی زیبا و بافت پلکانی و باغهای تراس بندی شده و طبیعتی منحصر بفرد همچون جزیره ای در دل دریایی از جنگل خود نمایی می کند و هرساله شمار زیادی از گردشگرانی که وارد شهرستان می شوند با دیدن این روستا خاطره ای زیبا برای همیشه در ذهن آنها به یادگار خواهد ماند.

خانقاه یا خانه گا با قدمتی بیش از سه هزار سال در سه کیلومتری پاوه، در میان کوههای شاهو و آتشگاه محصور شده و زمستان آن سرد و تابستان معتدل و فرح بخش است و در میان دره ای خوش آب و هوا قرار گرفته ،چشمه های فراوانی در داخل و یا اطراف روستا وجود دارد که آب شرب روستا و دامهای آنان را از گذشته تأمین کرده است و دارای باغات فراوان در اطراف روستا که آب کشاورزی آنان از رودخانه شمشیر که از داخل روستا میگذرد تأمین می شود و همچنین دارای کوه های زیبا و مراتع بکر و دست نخورده ای که چشم هر بیننده ای را نوازش میکند.

خانقاه در گذشته های نه چندان دور مهد صنایع دستی بوده که از جمله ی آنها میتوان از کفاشی ، گیوه بافی ، جولای(موج بافی ، جاجیم بافی ، گلیم بافی ، سجاده بافی و ...) ، رنگرزی ، نمد مالی ، دباغی ، چرم سازی ، کوپال دوزی ، آهنگری ، نجاری و ... را میتوان نام برد.



منبع این مقاله : :پاوه گشت
آدرس این مطلب : http://pavehgasht.ir/24/روستای-خانقاه-،-یکی-از-جاذبه-های-زیبای-گردشگری/