تاریخ : يكشنبه، 27 آبان ماه، 1397
موضوع : جاذبه های گردشگری پاوه

پاوه و طبیعت زیبایش ، آماده پذیرایی از مسافران

شهرستان پاوه با مردمانی مهربان و مهمان نواز همراه با مجموعه ای منحصر بفرد از زیبائیهای طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.



به گزارش خبرگزاری برنا ؛ پاوه (به کردی: pawah) یکی از شهرهای شمالی استان کرمانشاه و مرکز شهرستان پاوه است که در مجاورت مرز ایران-عراق (اقلیم کردستان) قرار دارد. به دلیل ساختار پلکانی، پاوه ملقب به شهر هزارماسوله است.

منطقه‌ای که پاوه در آن واقع است بسیار خوش آب و هوا است و در کنار کوهستان شاهو قرار گرفته‌است.

ساکنین این شهر کرد بوده و به گویش هورامی تکلم می‌کنند. (تعدادی از روستاهای پاوه به گویش سورانی تکلم می‌کنند)

شهر پاوه / کرمانشاه

شهرستان پاوه به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی، زیارتی و تاریخی همراه با مردمانی مهمان نواز و مهربان، قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را داشته و از پتانسیل‌های خوبی در این زمینه برخوردار است.شهر پاوه/ کرمانشاه

گردشگران در بدو ورود به این شهرستان با روستای پلکانی و گردشگری’شمشیر’ مواجه می شوند، روستایی زیبا با باغات و طبیعت منحصر بفرد که از روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه است.

روستای شمشیر /پاوه/ کرمانشاه

در ادامه مسیر به روستای زیبای ‘نسمه’ در دل باغات ‘ودانه کوه’ می رسید که هر بیننده ای را شیفته خویش می سازد.

پاوه /کرمانشاه

مسافران سپس وارد بزرگترین شهر پلکانی ایران شهر هزار ماسوله(پاوه)می شوند،شهری با معماری منحصر بفرد در دامنه کوه شاهو که با سراب مشهورش(سراب هولی)زبانزد خاص و عام است.

پاوه /کرمانشاه

وجود تفرجگاه های بی نظیر’ویمیر’و ‘سردره’در کنار این شهر و جاده کمربندی مشهور به ‘دره نیشه’ بهشتی را برای گردشگران رقم زده که دل کندن از آن را برایشان بسیار سخت است.

پاوه / کرمانشاه

وجود دو بازارچه مرزی با اجناس و کالاهای وارداتی از مرز بصورت قانونی و صنایع دستی متنوع با غذاهای محلی و سنتی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی وهنری ساعات بسیار شاد و متنوعی را برای گردشگران فراهم می کنند.

پاوه /کرمانشاه

مسافران در ادامه سفر خود می توانند به نوسود، نودشه و روستاهای زیبای هجیج، داریان وهیروی سفر کنند تا ضمن دیدن بکرترین مناظر طبیعی و آبشارهای بلند بیننده دو سد بزرگ داریان و هیروی باشند.

سد داریان /کرمانشاه

مشاهده چشمه آب معدنی بل و شهرهای زیبای نودشه و نوسود و تفرجگاه دالانی وعبور از تونل های برف که در این فصل ارتفاع برف در آن به بیش از هشت متر می رسد مسافران و گردشگران را به وجد می آورد.

ابشار بل/پاوه /کرمانشاه

گردشگران در ادامه مسیر می توانند به بخش گرمسیری باینگان سفر کرده و ضمن مشاهده رودخانه بسیار زیبای سفیدآب و طبیعت بکر مره خیل از غار سنگی و دست ساز خالو حسین که به فرهاد ثانی مشهور است، دیدن کنند.

سفید آب /باینگان /کرمانشاه

خوردن خوراک ماهی قزل آلای سرآبی،کلوچه و کیلانه با روغن حیوانی و با میهمان نوازی بی نظیر مردم این دیار سفر بسیار خوش با خاطراتی ماندگار را برای مسافران و گردشگران در شهرستان پاوه فراهم می کند.

باینگان /کرمانشاه

این شهرستان علاوه بر طبیعت بکر و دیدنی دارای آثار تاریخی و اماکن زیارتی زیادی همچون آثار باستانی باقی‌ مانده دومین آتشکدهٔ بزرگ ایران(کوه آتشگاه)در دوره پیامبر زردشت که ۷۵۰ سال قبل از اسلام فعال بوده، قلعه‌های پاسگه واقع در بین راه پاوه به دشه، بقایای این قلعه باستانی بر روی تپه‌ای در کنار جاده پاوه به دشه دیده می‌شود. وقلعه دژ یا (قه لا دزی) متعلق به دوره ساسانی است که بر بلندای شهر پاوه ساخته شده و بقایای آن موجود است.

پاوه /کرمانشاه

اماکن زیارتی شهرستان مقبره امامزاده سیدمحمود اصفهانی متعلق به دوره صفویه واقع در جاده سراب هولی پاوه و آرمگاه سید عبیدالله برادر تنی علی بن موسی الرضا(ع)واقع در روستای هجیج و آرامگاه سلطان اسحاق واقع در روستای شیخان هستند.

روستای هجیج /کرمانشاه

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

روستای هجیج /کرمانشاه

روستای هجیج /پاوه/کرمانشاه 

 

امام زاده سید عبیدالله /هجیج /پاوه

امام زاده سید عبیدالله (کوسه هجیج) در روستای هجیج/پاوه

 

سد داریان /کرمانشاه

سد داریان / پاوه

 

پاده/کرمانشاه

پارک کویمکال /پاوه

 

پاوه / کرمانشاه

نمایی از پاوه

 

جاده پاوه - نوسود، نودشه

جاده  پاوه/نوسود، نودشه 

 

تفرجگاه دالانی / پاوه /کرمانشاه

عکاس : نوزاد قادری


شهرستان پاوه با مردمانی مهربان و مهمان نواز همراه با مجموعه ای منحصر بفرد از زیبائیهای طبیع، آثار تاریخی و اماکن زیارتی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است

منبع این مقاله : :پاوه گشت
آدرس این مطلب : http://pavehgasht.ir/16/پاوه-و-طبیعت-زیبایش-،-آماده-پذیرایی-از-مسافران/